Strömavbrott onsdag 4:e september
Det var ett kort strömavbrott kl 03.53 natten den 4:e september och orsaken var åska som gjorde att 40kV:s nätet hos vattenfall löste ut.
Det var ett kort strömavbrott kl 03.53 natten den 4:e september och orsaken var åska som gjorde att 40kV:s nätet hos vattenfall löste ut.
Vi håller just nu på att starta upp ett nytt system för avisering av driftavbrott till kunder i vårt nät. Avisering kommer att nå ut till våra kunder via Facebook, hemsida samt sms. Sms funktionen fungerar bara till de kunder som angivit sitt telefonnummer till oss. Skicka gärna ett mejl till oss med ert telefonnummer […]
Från 2024-01-01 justeras nätnyttoersättningen från 13,6 öre/kWh (höglast) och 9,9 öre/kWh (låglast) till 9,65 öre/kWh (höglast) och 6,74 öre/kWh (låglast). Detta pga. ändrad nätnyttoersättning från vår eldistributör Vattenfall. För mer information se även under flik Elnät.
Vi levererar gärna din faktura miljövänligt; antingen direkt till din internetbank som e-faktura, eller som mailfaktura. Båda leveranssätten går att kombinera med autogiro. För e-faktura/mailfaktura: ta kontakt med BestEl, antingen via mail eller telefon, eller besök deras hemsida HÄR. För varje nytecknad elektronisk faktura skänker BestEl 30 kr till Barncancerfonden. Om du inte väljer något […]
Hjärtums Elförening har verkat i mer än 100 år för att ge invånare i området tillgång till säker och prisvärd elleverans. Vi är ett medlemsägt företag som har ambitionen att enbart ta ut elnätsavgifter som ska täcka kostnader och möjliggöra reinvesteringar i vårt elnät. De senaste åren har våra kostnader för bland annat IT-system, nya […]
Från och med november månad kommer elnätsfakturan levereras via BestEl. Detta kommer att innebära det blir ett nytt bankgironummer du kommer att betala till i stället för det nuvarande post/bankgironumret.Information om nytt bankgironummer mm kommer tillsammans med din faktura i november månad. Fakturan du fått i oktober betalar du som vanligt till det befintliga post/bankgirot. […]